Education & Pedagogy Journal
RU EN






Сегодня: 13.01.2025
Главная Поиск
  • Главная
  • Текущий выпуск
  • Выпуски журнала
    • 2024 Год
      • Выпуск №1
      • Выпуск №2
      • Выпуск №3
      • Выпуск №4
    • 2023 Год
      • Выпуск №1
      • Выпуск №2
      • Выпуск №3
      • Выпуск №4
    • 2022 Год
      • Выпуск №1
      • Выпуск №2
    • 2021 Год
      • Выпуск №1
      • Выпуск №2
  • Рейтинг
  • Поиск
  • Новости
  • Редакционная коллегия
  • Правила для авторов
  • Политика открытого доступа
  • Порядок рецензирования
  • Читателям
  • Публикационная Этика Издания
  • Контактная информация
  • Разместить статью
  • Поступившие статьи
  • Служебный вход
vestnik.tspu.ru
praxema.tspu.ru
ling.tspu.ru
npo.tspu.ru
edujournal.tspu.ru

Яндекс.Метрика
E-LIBRARY (РИНЦ)
Поиск по автору
- Не выбрано -
  • - Не выбрано -

Поиск


Warning: Undefined array key "5431//" in /web/zanos/classes/Edit/EditForm_class.php on line 263

Warning: Undefined array key "5431//" in /web/zanos/classes/Player/SearchArticle_class.php on line 261
- Не выбрано -
  • - Не выбрано -
  • - Не выбрано -

    №ПоискСкачиваний
    1

    PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT FOR AN EXCEPTIONAL CHILD IN AN INCLUSIVE CLASS: COMPARISON OF WESTERN AND RUSSIAN REFLECTION. Education & Pedagogy Journal. 2021;1(1):47-55. DOI:

    A comparative analysis of theoretical and conceptual ideas in the organization and further implementation of psychological and pedagogical support for an exceptional student in an inclusive educational process is carried out. Psychological and pedagogical methods for emphatic comfort initiation for each child in an inclusive educational environment are highlighted. Practical examples of such techniques are creating social success situations for an exceptional person in an inclusive group, introducing elements of creativity to solve possible issues. The principles of psychological and pedagogical support that contribute to the success of an exceptional child in an inclusive class are the following: resistance, cooperation between all participants, reliance on the potential of the student’s personality, and others. Pedagogical modifications that optimize the process of inclusive learning are the following: change of motives for inclusive education, consolidation of positive behavioral forms of communication in an inclusive group, and other modifications. The types of adaptability formed due to effective psychological and pedagogical support of an exceptional child in an inclusive environment are considered: epistemological, perceptual, sociocommunicative, and semiotic adaptation.

    Ключевые слова: psychological and pedagogical support, inclusive education, exceptional child, exceptionality, educational psychologist

    863

    © 2025 Education & Pedagogy Journal

    Разработка и поддержка: Лаборатория сетевых проектов ТГПУ