Education & Pedagogy Journal
RU EN






Сегодня: 15.12.2025
Главная Поиск
  • Главная
  • Текущий выпуск
  • Выпуски журнала
    • 2025 Год
      • Выпуск №1
      • Выпуск №2
      • Выпуск №3
      • Выпуск №4
    • 2024 Год
      • Выпуск №1
      • Выпуск №2
      • Выпуск №3
      • Выпуск №4
    • 2023 Год
      • Выпуск №1
      • Выпуск №2
      • Выпуск №3
      • Выпуск №4
    • 2022 Год
      • Выпуск №1
      • Выпуск №2
    • 2021 Год
      • Выпуск №1
      • Выпуск №2
  • Поиск
  • Рейтинг
  • Новости
  • Редакционная коллегия
  • Правила для авторов
  • Политика открытого доступа
  • Порядок рецензирования
  • Читателям
  • Публикационная Этика Издания
  • Контактная информация
  • Разместить статью
  • Поступившие статьи
  • Служебный вход
vestnik.tspu.ru
praxema.tspu.ru
ling.tspu.ru
npo.tspu.ru
edujournal.tspu.ru

Яндекс.Метрика
E-LIBRARY (РИНЦ)
Поиск по автору
- Не выбрано -
  • - Не выбрано -

Поиск

- Не выбрано -
  • - Не выбрано -
  • - Не выбрано -

№ПоискСкачиваний
1

ADDRESSING DIFFICULTIES IN TEACHING MATHEMATICS TO STUDENTS WITH MATHEMATICAL LEARNING DISABILITIES. Education & Pedagogy Journal. 2022;1(3):75-83. DOI:

The essence and reason for the inability to master mathematics are described as a lack of working memory. This paper describes two main approaches to solving the problem of teaching mathematics to students with learning difficulties in mathematics (MLD): (1) training working memory and (2) reducing the load on working memory in the instructional process. It was found that the results of the first approach are ambiguous: Training working memory leads to its improvement, which is confirmed by the test results but may not lead to improvement of the mathematical learning process associated with the student’s working memory. This justifies the primacy of the second approach. Both previously known methods for reducing the load on working memory in mathematics instruction are presented. A computer-based mathematics learning system developed by the author aims at automating basic computational skills (arithmetics, trigonometry, geometry). It is explained how to work with the developed computer-assisted learning system, which is based on the method of interval repetitions, and empirical data on the results of the system implementation are given.

Ключевые слова: mathematical skills, mathematics education, working memory, computer-assisted mathematics learning, interval repetitions, learning anxiety in mathematics

1563

2025 Education & Pedagogy Journal

Разработка и поддержка: Лаборатория сетевых проектов ТГПУ